Solcurity

هر آنچه که اراده کنید قابل دست یافتن است. تنها نیاز به تلاش منظم دارد. ما برای هر تلاش منظم خود، پاداش زیادی را دریافت می کنیم.

طبقه بندی موضوعی

چی جلوتو گرفته که تجارت خودتو شروع کنی؟؟؟

سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۴۹ ق.ظ

این سوالیه که من از خیلی ها پرسیدم و پاسخ های متفاوتی دریافت کردم از جواب هایی که واقعا آخرش نفهمیدم چی شد تا جواب های بسیار منطقی

اما در نهایت توانستم تمام این جواب ها را در سه دسته طبقه بندی کنم:

 

  1. پول کافی ندارم/ منتظرم یک سرمایه گذار پیدا شود.
  2. نمی‌دانم چطور نظر مخاطبانم را جلب کنم.
  3. نمی‌دانم چطور مردم حاضر خواهند شد محصول مرا بخرند.
همانطور که گفتم پاسخهایی که دریافت کرده ام بسیار متفاوت و متنوع بودند. اما این سه مورد بیشتر از همه تکرار می‌شدند. به اشکال مختلف...
چیزی که مشخص است دو مسئله اول خیلی سرراست هستند اجازه بدهید با دلیل نخست شروع کنیم.
۱- پول کافی ندارم/ منتظرم یک سرمایه گذار پیدا شود.
اگر منتظرید تا یک سرمایه گذار برای تجارت خود بیابید، یا فکر می‌کنید پول کافی برای استارت ندارید، به احتمال ۹۸% راه را اشتباه می روید.
شما نیاز دارید که کوچک فکر کنید! هیچ شرکتی از آغاز بزرگ نبوده. 
با ایده ای که دارید شروع کنید... هر چیزی که هست، یک محصول، یک کالای دیجیتال، یک خدمت، هر چیزی
۱۰ نفر را بیابید که مشکل دارند و شما میتوانید مشکل آنها را با این ایده خود حل کنید. 
این حالت ذهنی است که شما میبایست در آن باشید. شما نیاز به سرمایه میلیاردی برای شروع کار ندارید. 
فقط و فقط به یک هل کوچک نیاز دارید + به ایده ای که به مردم در حل مشکلاتشان کمک می کند + و به تعداد کمی مردمی که به کار شما باور داشته باشند.
این مشکل حل شد😊
۲- مخاطب به اندازه کافی ندارم
همان سوال قدیمی اول مرغ بود یا تخم‌مرغ. شما نیاز به مخاطب بیشتری دارید تا توجه افراد بیشتری را جلب کنید اما نیاز دارید توجه افراد بیشتری را جلب کنید تا مخاطب بیشتری کسب کنید. اوه چه جمله سنگینی!!!
مسئله این است: در شرایط این روزهای کشور هیچ کسی نمیتواند به پول فکر نکند و فقط به خلاقیت برای رفع مشکلات دیگران فکر کند. هر کاری هم که بکنیم وقتی به شروع کسب و کار فکر می کنیم ناخودآگاه لبخندی گوشه لبمان می نشیند و به اینکه چطور این همه پول را خرج کنیم ! فکر می‌کنیم. 
اهمیتی ندارد که چه تجارتی انجام می دهید؛ در ابتدا نیاز دارید که وقت صرف معرفی محصول خود کنید. با مخاطبان خود تعامل زیاد داشته باشید و صدها ساعت! وقت صرف ایجاد منابع مورد نیاز برای معرفی محصول کنید.
هیچ. راه. دیگری. وجود. ندارد.
(مگر اینکه میلیاردی خرج تبلیغات کنید که در آغاز راه اصلا معقول نیست)
مارک زاکربرگ در مورد روزهای اولیه فیسبوک گفت "سریع حرکت کن و چیزا رو بشکن"
 دوست داشتم یک راه حل میانبر به شما بدهم ولی این تنها راه است. 
وقت صرف کنید
این مشکل هم حل شد
۳- نمیدانم چطور مردم محصول مرا خواهند خرید /فروش بیشتری لازم دارم
این یکی مشکل پیچیده تر است و به نظر من هیجان انگیزتر. به قول مارک کوبان "فروش درمان همه چیز است". ولی ما نمی توانیم مردم را مجبور کنیم کالایی (یا خدماتی) را بخرند.
حال چه کنیم که آنها کیف پولشان را از جیبشان بیرون بیاورند و پول هایشان را به سمت ما سرازیر کنند؟
اغلب، این مشکل خودش را به روش های مختلفی بروز می دهد:
مانند مرسده که یک فروشگاه آنلاین لباس دارد و می خواهد مردم از او لباس بخرند.
یا علیرضا که به برنامه نویس ها برای ثبت نام در دوره آموزشی خود نیاز دارد ولی می گوید، "اصلا برنامه نویس هست؟"
ویا فرهاد که یک اپ ارائه داده و می خواهد تعداد افراد بیشتری این اپ را دانلود کنند.
همانطور که میبینید این سه مورد کاملا متفاوت هستند. از محصول فیزیکی (لباس) تا خدمات (دوره آموزشی) تا محصولات دیجیتال (اپ)، و همه آنها نیاز به فروش بیشتر دارند.
و کاملا منطقی هم هست، زیرا در پایان روز، فروش = پول، پول = شادی و تجارت موفق.
راه حل همان است در مورد مسئله اول گفتم، کوچک شروع کنید، اگر نیاز مردم را براورده می کنید آنها هم به محصول شما اعتماد کرده برای آن پول پرداخت می کنند. 
کتاب رموز فروش موفق رایان تریسی را حداقل ده بار بخوانید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی